вторник, 20 ноября 2018 г.

Організація гурткової роботи з формування комп'ютерної грамотності

Робота гуртка з навчання основ комп'ютерної грамотності може стати органічною частиною освітнього процесу, збагачуючи його новими можливостями, допомагаючи встановлювати зв'язки між галузевими знаннями, спонукачі дітей до творчості. Такий вид роботи дає змогу не лише формувати у дітей інтерес до комп'ютерної техніки, але й активізувати у них розвиток аналітичного мислення, пізнавальної активності, сприяє вихованню таких якостей особистості, як наполегливість, самостійність, відповідальність.
Щоб гурткова робота з дітьми була ефективною і сприяла на­буттю дітьми компетентності у роботі з комп'ютером, педагог має:

  • ознайомлювати дітей з основними поняттями і способами інформаційної діяльності;
  • формувати інтерес до розв'язання навчальних і життєвих завдань;
  • розвивати логічне та образне мислення, увагу, пам'ять;
  • розкривати творчі здібності й нахили дітей;
  • мотивувати дітей до використання власних талантів;
  • розвивати вміння працювати в колективі, самостійно оці­нювати й аналізувати свою діяльність і шанобливо ставити­ся до діяльності інших дітей.
  • У ході занять за комп'ютером у дитини розвиваються уява, пам'ять, мислення, швидкість реакції. Робота з маніпуляторами дає змогу формувати у дошкільників здатність швидко переключати та концентрувати увагу, докладати вольових зусиль, координувати свої дії.
  • Завдяки планомірній роботі старші дошкільники вже спроможні здійснювати операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, знакового опосередкування і символічного моделювання. Вони вміють виділяти істотне у явищах навколишнього світу, порівнювати, бачити схоже та відмінне, розмірковувати, знаходити причини явищ, аналізувати та робити висновки.
  • Організовуючи роботу гуртка, необхідно вводити комп'ютер у життя дитини через гру, конструювання, малювання, що дасть змогу збагатити дитячу діяльність та педагогічний процес. Створення дитиною малюнка, конструкції, фантазійного образу на папері полегшує виконання аналогічних завдань на комп'ютері та спонукає дітей до складання розповіді про зображене.
  • Організовуючи гурткову роботу з дітьми дошкільного віку, пропонується вирішувати такі завдання:
  • вчити дітей працювати з комп'ютером:
  • дати знання, необхідні для роботи з комп'ютером;
  • формувати основні вміння та навички, необхідні під час роботи з комп'ютером;
  • ознайомлювати кожну дитину з її власними можли­востями в управлінні комп'ютером;
  • формувати правильне ставлення до комп'ютера:


  • пояснювати, що комп'ютер — не іграшка, а помічник у роботі, навчанні та відпочинку;
  • розповідати, що комп'ютер може завдати шкоди здоров'ю, якщо користуватися ним неправильно;
  • ознайомлювати з правилами техніки безпеки під час роботи з комп'ютером;
  • закріплювати знання і вміння дітей, отримані під час основного освітнього процесу;
  • розвивати психічні процеси:
  • наочно-образні та абстрактно-логічні види мислен­ня та мисленнєві операції: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація тощо;
  • різні види пам'яті: моторну, емоційну, образну і сло­весно-логічну;
  • основні властивості уваги — стійкість, зосередже­ність, здатність до переключення, обсяг та розподіл уваги;
  • удосконалювати мовлення дітей, зокрема вміння ставити запитання й відповідати на них;
  • навчати слухати і чути співрозмовника — розуміти запи­тання, сенс завдань;
  • розширювати кругозір;
  • усувати психологічний бар'єр у роботі з комп'ютером,виховувати:

 - потребу у співпраці, взаємодії з однолітками;
 - уміння підпорядковувати свої інтереси певним пра­вилам.
Заняття проводяться по підгрупах 4 - 8 чоловік, 1- 2 рази на тиждень, в першій половині дня. Після кожного заняття обов'язкове провітрювання приміщення. Заняття будуються на ігрових методах і прийомах, що дозволяють дітям у цікавій, доступній формі отримати знання, вирішити поставлені педагогом завдання. При цьому комп'ютер є потужним засобом підвищення ефективності навчання, значно розширюючи можливості пред'явлення освітньої та розвиваючої інформації.
Застосування кольору, графіки, звуку, сучасних засобів відеотехніки дозволяє моделювати різні ситуації і середовища.

Комментариев нет:

Отправить комментарий