вторник, 20 ноября 2018 г.

Використання блогу у педагогічній діяльності

Блог – скорочена назва від англійського сполучення Web Log. Блогом вважається певний різновид сайту, що час від часу наповнюється текстом та мультимедійною інформацією, а останні записи блогу (їх прийнято називати постами) відображаються у зворотньому хронологічному порядку – найновіші є найостаннішими. Проте слід розуміти це поняття досить ширше. Блог має декілька головних принципів, котрі, однак, не є обов’язковими. Блог повинен час від часу оновлюватись.

Блог може бути як авторським (його веде одна особа), так і колективним (кілька авторів). Кожне блог-повідомлення може будь-хто прокоментувати, що передбачає діалог між автором блогу та його читачами.

Найчастіше блоги розділяють за тематикою – персональні, у яких головним чином ведуться записи про особисте життя автора, його розповіді та спостереження, – та тематичні, де прослідковується чітка тематика, наприклад, блог про подорожі, книги, музику або політичний блог. У наші дні блог перетворився у певний жанр. Адже тепер блог – це не тільки сукупність кількох записів або медіафайлів, а й потужний ресурс, що здатен виступити у ролі ЗМІ.

Блогосферою називається сукупність усіх блогів. Блогосфери можуть вирізнятись в межах одного регіону, наприклад, українська блогосфера, англійська, тощо. Для таких блогосфер характерні однакові тенденції та явища схожості, що дозволяє проводити навіть деякі дослідження суспільної думки.

Блогер – людина, що веде блог. Секрет популярності блогів у тому, що для того, аби «залишити» слід на сторінках інтернету, не треба багато вмінь чи технічних знань, особливо якщо користуватись спеціальними блог-сервісами. Серед таких сайтів найпопулярнішими в Україні є Livejournal (Живий Журнал, або ЖЖ), Liveinternet, Blogger та інші.

Зараз загальна кількість блогів в Україні становить більше 500 тисяч, і ця цифра подвоюється щороку.

Різновиди блогів
За автором (авторами):
  • авторський - ведеться однією особою (зазвичай його власником);
  • «примарний» - ведеться від імені чужої особи невизначеною персоною;
  • колективний - ведеться групою осіб за правилами, які визначає власник;
  • корпоративний - ведеться всіма співробітниками однієї організації.

За наявністю/видом мультимедіа:
  • текстовий блог - блог, основним контентом якого є тексти;
  • фотоблог - блог, основним контентом якого є фотографії;
  • музичний блог - блог, основним контентом якого є музичні файли;
  • відеоблог - блог, основним контентом якого є відео файли.


За особливостями контенту:
  • контентний блог – блог, який публікує первісний авторський контент;
  • мікроблог – блог, дописами в якому є короткі щоденні новини з власного життя користувачів;
  • моніторинговий блог – блог, основним контентом якого є відкоментовані посилання на інші сайти чи блоги;
  • цитатний блог – блог, основним контентом якого є цитати з інших блогів.


Використання блогів у педагогічній діяльності сприяє вирішенню низки питань в організації освітнього процесу, а саме:

− здійснення спільної роботи під наглядом модератора (методиста), що істотно розширює ефективність групової навчальної діяльності;

− надання можливості побудувати освітній маршрут для педагогів (створення посилань на потрібні сайти) з метою формування інформаційної культури педагогів;

− організація особистого інформаційного простору, у якому представлені всі документи та повідомлення, які зберігаються у своєрідній теці для збереження потрібної інформації, яка поступово накопичується;

− забезпечення оперативного та надійного зв’язку між учасниками освітнього процесу для вирішення питань, отримання відповідей, обговорення поточних проблем й організаційних моментів;

− зручність додавання, читання та пошуку потрібних повідомлень, що дає можливість для розгортання конструктивних дискусій, які є невід’ємною частиною педагогічного процесу;

− надання педагогам можливості здійснювати обмін інформацією один з одним, а також для самостійної роботи і взаємонавчання.

На завершення хочеться відмітити, що використовуючи ІКТ в своїй роботі, педагоги відкривають для себе дуже багато нового і цікавого. Вони разом з дітьми і батьками входять в захоплюючий світ інформаційно-комунікаційних технологій, вчаться разом з ними бути цікавими, креативними, позитивними, таким чином, стають більш професійними, грамотними, а найголовніше, ця робота приносить велике задоволення. Проте, педагогам слід пам’ятати, що жоден комп’ютер не замінить живого спілкування та не порадить у прийнятті непростих рішень. Але використання ІКТ дає можливість бути інформаційно-грамотними людьми, в яких формується інформаційний світогляд, який є складовим інформаційної культури, як для керівників так і для педагогів, батьків і звичайно ж дітей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий